Vet du, jeg har hatt den værste natta i mitt liv tror jeg. Jeg drømte at jeg mistet min yngste sønn… at han døde altså. Jeg var helt fra meg når jeg våknet og var relativt raskt på bena for å sjekke om han pusta i senga si ja…
Han sov godt han… snorka og sto i.. og mamma kunne legge seg igjen.. om ikke noe småskremt av hva hodet kan sette i gang.
Så.. for noen år tilbake leste jeg et stykke om dette med drømmetydning. Jeg har vel egentlig ikke lagt meg så ille opp i det, til det kan jeg for lite, men visse ting festa seg. Som blandt annet dette med død. " Drømmer du om død kan det bety at større pengesummer er på vei".
Det som skremmer meg mest.. er at dette er faktisk sant. Jeg vet jeg får en betydelig sum på konto nå… så.. er det noe mer med drømmer enn hva vi kanskje tror?
Aaaanyway..
Jeg håper dere alle hadde en fin nyttårsfeiring, uten uhell og skader.. kanskje har du fått en ring på fingeren? Kanskje du har utvidet vennekretsen din? Fått øye på en evt ny kjæreste kanskje?… Uansett. 2007 er full av nye muligheter. Ta dem, nyt dem og ha det beste året du kan få.
Med alle gode ønsker
Atriana

27 kommentarer In " Tror du på drømmetydning? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
januar 1st 2007 at 12:15 pm
De fleste drømmer betyr null og niks og er et sammensurie av ting man har opplevd i våken tilstand den siste tiden.
Men så er det noen drømmer som kan ha betydning. Drømmetydningsbøker er jo veldig forskjellig i hva diverse ting betyr, så det er veldig vanskelig å vite hva man skal tolke det som.
Har mange ganger hatt lyst å lære meg dette med drømmetydning, men har desverre ikke tålmodighet. Men spennende er det nok for dem som har peiling
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 12:22 pm
God morgen
Håper det ikke er noe i det med drømmer – da jeg drømte i natt at jeg sang på landsmøtet vi skal ha på førstkommende fredag. Grøss !!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 12:27 pm
Idag drømte jeg at jeg spilte innendørsfotball mot et par kjente stjerner. husker ik hvem. plutselig blir jeg angrepet av motstanderne. i det jeg våkner oppdager jeg at jeg sloss i løse lufta:S
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 1:36 pm
Nei.
Og siden de siste drømmene mine bare har inneholdt seriemordere, sex og drap(igjen ja). Så tror jeg det er bra. Haha.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 1:42 pm
Nei, jeg vil anta at drømmer har noe med lagring av informasjonen man har motatt iløpet av dagen. Drømmene dine har selvfølgelig ikke en fysisk eller psykisk innvirkning på omgivelsene dine og er heller ikke noe medium for å se inn i framtiden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 3:52 pm
#1
Tolmodighet er noe mange av oss mangler;)
Jeg bare håper så inderlig at jeg ikke får oppleve det sånn som det var i drømmen. Det snåle er at jeg har tenkt ganske mye i dag på dette, og jeg kan koble drømmen opp mot noe jeg hørte og en følelse jeg fikk fra en venn i går.
Dog ikke noe som er direkte koblet mot meg i den forstand, men ei som følte hun var på vei til å miste sin sønn…
Mulig jeg bare satte meg inn i den følelsen??
Who knows…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 3:53 pm
#2 Hahaha, det går nok så bra atte
Du sang sikkert veldig fint
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 3:55 pm
#3 Vant du??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 3:56 pm
#4 Drap igjen?? hmm.. må ta meg en tur innom bloggen din tror jeg hehehehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 3:58 pm
#5 Nå når dagen har roet seg og jeg har gått igjennom gårsdagen så kan det ligge noe i det du sier..denne gang.. Men jeg håper og tror at det _kan_ være mer med drømmer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:36 pm
Jeg tror drømmer er en veldig viktig måte å bearbeide tanker og inntrykk på. Har våknet med gode løsninger på problemer mange ganger. Tilogmed funnet ting jeg har lett etter.
Godt nytt år!!!
Klem Em
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:40 pm
når noken dør i familien min, så har eg samme drømmen kver gang, ca ei uke i for veien..
i natt drømte eg at naboen min som døde for et år sia kom tilbake og døde på nytt, hovudoverskrifta i avisa i dag, en 17 åring som hadde hoppa fra en altan i nærmiljøe mitt..
når det gjelde død, så trur eg på drømmetyding..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:42 pm
#5:
Selvfølgelig?? Ja, du vet et vel du.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:46 pm
Å tro på drømmetydning er like latterlig som å tro på gud eller julenissen.
Hva grunnlag kan man gi for at man igjennom REM-søvn skal plukke opp tegn om hva framtiden bringer, at vi alle som en er mottakere for ting som skal indikere hva framtiden bringer…
Det er latterlig, rett og slett. Drømmer kommer rett før man våkner og rett før man sovner helt. REM-søvn heter det og er basicly hjernens måte å bearbeide ting på. Om du ikke kan drømme (er noen medisiner som kan fjerne dette) så vil hjernen gå i stå pga all informasjonen som den må ha tilgjengelig.
Du kan sammenligne drømmer og hjernen med en datamaskin. Om den står på og i bruk i uke etter uke så blir den treig og kan låse seg. Du må ha noen restarter så den kan fixe det som har skjedd i perioden den var på. Akkurat slik er hjernen vår og. De inntrykk, opplevelser, følelser og tanker man har hatt i det siste skal bearbeides og fixes.
Eksempel, sitt deg ned i noen dager, vær våken i tre døgn og KUN spill et andreverdenskrig skytespill på dataen din. KUN det, mat og drikke.
Hva tror du drømmene dine hovedsaklig er preget av? Jo, krig, ww2 osv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:53 pm
Tydning av drømmer bygger på lang tids forskning og visjoner/åpenbaringer. Forskningen viser et mønster som man kan bygge på og som til en viss grad kan dokumenteres. Visjonene kommer fra medier som “ser” hva drømmene betyr.
Drømmer har hemmeligheter om vårt indre menneske. De kan derfor brukes på flere måter. Drømmer er også en del av vårt liv, og sånn sett også en del av vår virkelighet.
For å finne ditt mønster, så kan du skrive ned det du drømmer med en gang du våkner (det du kan huske)Disse notatene kan vise deg sammenhenger med det som skjer i våken tiltand. Med tiden kan du se et mønster, og drømmene kan brukes til selvterapi.
Drømmer lever sitt eget liv, og er vår mulighet til å se det som er ubevisst hos oss. Av våre drømmer kan vi derfor lære mye om oss selv.
Det er fascinerende og interessant. Bøker om emnet finnes det mye av, så visst du vil kan du bare gå i gang å utforske.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 4:57 pm
#15 Seriøst? Bruker du ord som Medier og dokumenteres i samme settning?
Et medium kan ALDRI dokumenteres, det finnes ikke et ENESTE dokumentert og bevist tilfelle av at noen kan se inn i framtiden, selv ikke de mest kjente mediumene er annet enn samlinger av uklare og sære ting som er logisk å komme fram til.
Det er sant at drømmer kan brukes i terapi da mye av tankene våre skjer ubevist og via drømmer kan man få mer fokus på dem. du faktisk minnes på dem. Men det vil ALDRI forutse en krig, lottotall eller om noen skal dø.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:01 pm
drømmer kommer fra underbevisstheten. Slik drømmetydning du retter til er bare tull. Men, jo jeg tror på drømmetydning. Men i dette eksempel; om man drømmer at noen tar deg med til en kjellerbod hvor du ikke blir sluppet ut på evighet osv. Så kan det tyde på at du FØLER deg innestengt/utrygg i situasjoner. Så det bygger på følelser. Men drømmer peker aldri mot handlinger, og handlinger blir aldri et reslultat av en drøm
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:02 pm
#14:
Nå er jeg helt enig med deg. Søvn og drømmer er som en sikkerhetsventil, en hvile og bearbeidelse av inntrykk og følelser. Uten søvn over lang tid, begynner vi å drømme/hallisunere i våken tilstand. Det samme skjer når vi har drømmeløs søvn. Alkohol og sovemedisin demper eller fjerner REM søvnen, og det ubevisstes behov for “rehabilitering” dukker opp i våken tilstand. Det kan oså gå over til psykoser av ulike slag. Så søvn og drøm er viktig for at vi skal fungere.
Drømmer er nok meget dårlig egnet til å spå om fremtiden, men hvem vet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:07 pm
#16:
Nei, nå må du forstå meg rett her. Den vitenskapelige forskningen på drømmer kan til en viss grad dokumenteres. IKKE synske mediers tydninger som blir likt alle andre spådommer som tarotkort, håndflate, kaffekopp osv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:11 pm
#18/19 Wtf.. Hvordan kan du i det ene øyeblikket si “Tydning av drømmer bygger på lang tids forskning og visjoner/åpenbaringer.” også senere beskrive de som tyder dem som medier.
Det du mener er jo ikke noe visjoner eller åpenbaringer, men at man tolker noe. Tolker følelser, tanker og meninger ifra en dag eller lengre.
“Drømmer er nok meget dårlig egnet til å spå om fremtiden, men hvem vet?”
Veldig dårlig. Hvem vet? Alle som ikke liker å tro på ubeviselige og tåpelige ting bør vite dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:12 pm
Det er skrevet lassevis med bøker om drømmetydning og drømmearbeid og drømmenes betydning. Det finnes uttalige teorier, og det finnes utallige forskjelige typer drømmer. Derfor er drømmer ikke noe eksakt vitenskap. Jung mente at en del symboler er universelle- og det kan de godt være. Alikevel finnes det uttallige tolkinger av et symbol, og leser en i bøker vil det ofte være forskjellig. Jeg er ikke tilhenger av å henge seg opp i symboler, da de bare er en del av en drøm. Like viktig er å se på reaksjoner, følelser, handlinger, holdninger, etc. Vel, dette kunne man ha sagt mye om.
Jeg skjønner godt at drømmen din opplevdes ekkel. Ikke særlig morsomt, har drømt slik selv. Som regel kan det være noe du har fanget opp (som du selv sier) som utløser frykten du selv har for å miste. For den ligger der hos de fleste mødre, vil jeg tro..Drømmer speiler oss selv veldig ofte, viser hva vi er redd for, med mer. De kan også bare være bearbeidelse av inntrykk, dagsrester..men ofte brukes det også til å vise oss noe om oss selv. Freud sa at drømmene er kongeveien til det ubevisste. Å jobbe med drømmer er på mange måter psykologi. Men ikke bare det, noe er også bare fysiologi- Hvis vi er tissetrengt kan vi drømme våte drømmer, fordi noe presser på…Langt innlegg her, tror jeg stopper nå. Ha det godt.:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:12 pm
#16:
“#15 Seriøst? Bruker du ord som Medier og dokumenteres i samme settning?”
****************
Nope. De står ikke i samme setning
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2007 at 5:19 pm
#20:
OMG Må du ha det inn med teskje?
Les nøye nå og prøv å se hva jeg sier:
Tydning av drømmer bygger på vitenskapelig forskning _og_ visjoner/åpenbaringer. Ikke nødvendigvis begge deler. Den vitenskapelige delen handler _ikke_ om såkalte medier og kan tas på alvor, fordi resultatene av forskningen kan langt på vei dokumenteres.
Visjoner/åpenbaringer kan man jo også tro på hvis det viser seg å stemme, ikke sant? Alt behøver ikke være svada selv om det ikke er dokumentert. Men, i spådomsbransjen er det mye humbug. Det meste er det faktisk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2007 at 11:00 pm
Huff sånne drømmer er aldri artige.. Klemmer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 12:30 am
Hyggelig med mange tilbakemeldinger og diskusjoner her.
Så takk alle sammen
#24 Nei Belive, sånne drømmer er grusomme, og jeg håper jeg slipper å få den drømmen igjen.
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 6th 2007 at 12:23 am
#25 Ja får virkelig håpe det:-) Klemmer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2007 at 12:15 am
mamama
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende